قسمت

حال این روزهای زندگیم

قسمت

حال این روزهای زندگیم

قسمت

درباره وبلاگ:
این وبلاگ ساخته شده تا طرز فکر من تو هر مقطع از زندگیم توش نوشته بشه بدون سانسور و محافظه کاری

نکته : ممکنه طو مطنحا قلت املاعی ذیاد باشع
بع بذرگی خودطون ببخشید

.
.
درباره من :
یه پسر معمولی
بعضی وقتا عجیب
نظریه های خودم رو دارم تو هرچیزی
همواره دنبال تجربه
علاقه شدیدی به انسان شناسی دارم و هیچی نمیدونم ازش

بایگانی

نتورک مارکتینگ 2

يكشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۴۱ ب.ظ

سلام

بعد از دو جلسه آموزشی

و یک جلسه پرسش و پاسخ

و دو جلسه هفتگی

انقدر همه حرفا تو جلسات خوب بود که دیروز تصمیم گرفتم تا یک نتورکر بشم و کارم خودم رو شروع کنم

اما گفتم بذار از نظر شرعی و فقهی هم این ماجرا رو پیگیری کنم

بنابراین یک سری تحقیقاتی تو نت انجام دادم که دیدم خیلی مشکوکه قضیه و مثله اینکه مشکل داره این فعالیت

پس یک ساعت وقت گذاشتم

یک سوال کامل از نتورک که بتونه همه جوانب رو در نظر بگیره نوشتم و با دفتر چند تن از مراجع بزرگ تماس گرفتم و اون سوال رو مطرج کردم و جواب هایی شنیدم و یادداشت کردم

چیزی که بین جواب ها مشترک بود این بود: "اگر پورسانت با فروش جنس برای شرکت به دست آمده باشد حلال است اما اگر پورسانت بدست آمده به واسطه هایی که همان زیرمجموعه ها مخصوصا زیرمجموعه های دور باشد شرعا اشکال دارد و جایز نیست " و کلمه "حرام " هم تو اکثر جواب هایی که میدادن بود

من اینطور نتیجه گرفتم که:

1- اگه یه نفری با فروش جنس های شرکت درامد کسب کنه حلاله (تا اینجاش که هیچ مشکلی نیست)

2- اگه برای نفراتی که وارد این مجموعه یا شبکه میکنه زحمت کشیده باشه درآمد از طریق اونها هم حلاله

3- اگه یک تیم مقداری بزرگ بشه که برای یک سری افراد تیم زحمت کشیده نشه اون درامد مشکل دار میشه

مثلا تیم تا جایی بزرگ بشه ( مثل تیم هایی 3هزار تایی که الان هست ) اون نفرهای آخر وقتی درامد کسب میکنن تو پورسانت ما تاثیر داره و قطعا ممکنه پیش بیاد که ما برای اونها به صورت مستقیم زحمت نکشیده باشیم در این صورت کل درامد ما از این شرکت از نظر شرعی مشکل داره

 

این نتیجه ای بود که من گرفتم ، اما وقتی به لیدرها اعلام کردم زیر بار نرفتن و گفتن شما سوال رو درست نپرسیدین و گفتن هم مجلس تایید کرده هم شورای نگهبان هم مراجع تقلید

و من فعلا تصمیم گرفتم که دست نگهدارم چون این موضوع در حاله ای از ابهامه

خوشبختانه امشب برنامه پایش موضوع خودش رو بازاریابی شبکه ای قرار داده و قراره در مورد حلال و حرام بودن این نوع فعالیت هم بحث کنه ( همین الان که دارم این پست رو میذارم ، دارم تو اینستاگرام برنامه پایش سر حلال یا حرام بودن این شغل با یه سری افراد بحث میکنم )

امیدوارم خیلی چیزها تو برنامه روشن بشه

 

این عکس هم یکی از تحقیقات اینترنتی بود که انجام دادم ، خیلی برام جالب بود.

  • هادی خان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی